5 Şubat 2017 Pazar

Suikast - Film Yorumu -

suikast ile ilgili görsel sonucu

Geçenlerde annem, ablam, ben üçümüz kız kıza oturduk, ne izlesek diye bakınıyoruz. Güzel bir aksiyon filmi açıp izleyelim dedik.Sonra bu filmi bulduk. Başrolünde Jason Statham varsa iyidir bu film diye açıp izledik. Dediğimiz gibi de oldu, çok iyi bir filmdi :))


jason statham ile ilgili görsel sonucu

 Eğer güzel bir aksiyon filmi izlemek istiyorsanız ve eğer o filmde Jason Statham varsa, kesinlikle o film izlenir . Ben bu adamı çok seviyorum yaa, filmleri çok iyii, izlerken kendimi kaptırıyorum sonra ' bende gizli ajan olmak isterdim.. aaahh ahh...' diye şöyle bir iç geçiriyorum :D

İsterseniz şimdi de film bilgilerine ve konuya şöyle bir göz atalım ;


Vizyon tarihi : 26 Ağustos 2016 (1s 39dk)
Yönetmen : Dennis Gansel
Başrol oyuncular : Jason Statham, Jessica Alba, Tommy Lee Jones
Tür : Aksiyon
Ülke : Fransa, Abd

Konusu

Jason Statham, Jessica Alba ve Tommy Lee Jones gibi isimlerin başrollerini paylaştığı, Dennis Gansel’in yönetmen koltuğuna oturduğu aksiyon dolu suç filmi… Dünyanın en tehlikeli kiralık katili Arthur Bishop, kanlı geçmişini geride bırakır. Artık amacı sakin bir hayat sürerek sevdiği kadınla olmaktır. Fakat bir gün korkunç düşmanları hayatının aşkını kaçırır. Şimdi ise Arthur dünyayı dolaşarak üç imkânsız suikast gerçekleştirmek ve hayatının aşkını kurtarmak zorundadır.


- Beyazperde'den alıntıdır.

Yorumum

İlgili resim

Yukarıdaki gifte de gördüğünüz gibi çok şekil sahneler vardi, filmin çekildiği yerler de çok güzeldi. Güney Tayland  resmen bir doğa harikasıydı.Dövüş sahneleri de çok iyiydi.

Mechanic: Resurrection gif ile ilgili görsel sonucu

Gerçi biraz mantıksız sahneler de yok değildi :D  

İlgili resim

Adam uçarken bile karizma :D  Biz olsak dsfsdşf

uçan adam sabri gif ile ilgili görsel sonucu

uçan gif ile ilgili görsel sonucu


Neyse gençler, ben daha da saçmalamadan bu postu bitiriyorum :D  kendinize iyi bakın baay :D 

29 Ocak 2017 Pazar

Emma - Film Yorumu -


emma film ile ilgili görsel sonucu

 Şu sıralar Jane Austen filmlerine taktım :) Film izleyeceğim akşamlarda tercihim hep Jane Austen'ın romanlarından uyarlanan filmlerde oluyor :) Belkide mutlu sonları sevdiğimdendir bu.
Bugün size Jane Austen'ın en sevdiği karakteri, gözbebeği olan Emma'nın filminden bahsedeceğim.Jane Austen'ın bu karakteri çok sevmesinin nedeni, Emma'yı kendisine benzetmesiymiş.Bana soracak olursanız , Emma'yı bende sevdim :) Herkesin iyiliğini düşünen, soylu,kibar,güzel bir kız .
Herneyse, isterseniz hiç vakit kaybetmeden konusuna geçelim!

14 Şubat 1997 
1996 - İngiltere ,  ABD
Komedi ,  Romantik
121 Dak.

Konusu

“Emma, güzel, zeki ve varlıklı bir kızdı. Rahat bir evi, iyimser bir yaradılışı vardı,” cümleleri ile başlayan Jane Austen’in kaleme aldığı aynı isimli romanın fantastik bir yorumla sinema uyarlaması. Başrolde Gwyneth Paltrow’un yer aldığı film, 19. yüzyıl İngiltere’sinde çöpçatanlık yapmaya ve insanların aşk hayatına burnunu sokmaya bayılan bir kadını anlatır... 70. Akademi Ödül Töreni’nde müzikleri ile Oscar ödülüne layık görülen film içinde fantastik öğeler de barındırıyor.

-Sinemalar 'dan alıntıdır.

Yorumum 


jane austen emma film ile ilgili görsel sonucu

Filmin başlarında sıkılmış olsam da, sonraları severek izledim.121 dakika bu film için bence biraz fazla olmuş.O 121 dakikanin çoğu , asıl oğlanı tahmin etmekle geçti benim için :D Ama en başından Emma'yı shiplediğim birisi vardı, ve tahminim doğru çıktııı :D


İlgili resim


      Asıl kızımız Emma , başkalarının - özellikle de en yakın arkadaşı Harriet'in - aşk hayatına burnunu sokmaya bayılan bir kız.Yani film boyunca Emma'nın insanları birleştirme çabasını izliyoruz gibi bir şey.Kendisi evlilikten yana bir kız değil çünkü.  Filmde hep evliliğe ihtiyacım yok tadında gezinse de, sonunda mutlu mesut dünya evine girdiğini görüyoruz :D


Görsel sonucu

Filmde'' Asıl oğlan kim olacak acaba??'' diye merakla beklerken şaşırtan bir çift daha var. Frank ve .....   Ama tabiki söylemiyorum, bilirsiniz hiç spoi vermem :D

Artık postumu sonlandırmaya geçiyorum , zira sizi sıkmak istemem efem . 
Kısacası canınız sıkıldığında izlenmelik, güzel bir film :))  Bir sonraki postta görüşmek dileğiyle... Kendinize iyi bakın , hoşçakalın.!


26 Ocak 2017 Perşembe

Jane Olmak - Becoming Jane -

İlgili resim

Bildiğiniz üzere, geçtiğimiz günlerde Aşk ve Gurur'u izleyip yorumlamış  idim.Okumayanlar için tık
Ardından bu bayıldığım filmin kitabını da hemen edinip 3-4 günde bitirdim. Ve tabi ki ona da  bayıldım :) Altını çizdiğim milyon tane cümle var inanın :) Daha sonra ablamın bana ''Jane Austen'ın hayatını anlatan bir film var, onu da izlemelisin çok güzel.'' demesiyle ne izlesem acaba  diye bakındığım bir gün hunharca açıp izledim bu filmi de .Ve sonunda kendimi öyle bir kaptırmışım ki içli içli -annemler içerde neden ağlıyo bu kız demesin diye sessiz sessiz- ağladım efem. Bakınız , yukarıda görmüş olduğunuz gifteki gibi


becoming jane ile ilgili görsel sonucu

Konusu 

Beyaz dizi serilerinin unutulmaz yazarı Jane Austen'in, gençliğinin ilk baharının hikayesi...Zengin bir erkek ile evlilik yapmayı kariyeri için hayati bir mesele olarak gören Austen,, fakir bir ailede yetişmiş olmasına rağmen yazarlık konusunda farkedilmesini sağlayacak denli etkili yeteneklere sahiptir. 

- konu, beyazperde.com'dan alıntıdır.

Yorumum 

Jane Austen'ın Aşk ve Gurur'una bayıldığım gibi , bu filme de bayıldım. Ama bir yandan da çok üzüldüm.. Jane dedim , yapma yavrum dedim , o mektubu okumasaydın keşke dedim... Ancak düşününce Jane 'e de hak vermedim değil. Tom'un kim bilir kaç kardeşi var ve onlara bakmak zorunda.. Diyelim ki kaçsalardı tüm mahkemeler düşman Tom Lefroy'a nasıl para kazanacaktı sefalet içinde yaşayacaklardı diye düşündüm bir ara. Ama sonra dedim ki Jane Austen ilerde çok iyi bir yazar olduğuna göre ve şimdi olduğu kadar kendi döneminde de çok sattığına göre yazar parasıyla mutlu mesut yaşarlardı. Ama sonra tekrar bir düşündüm , Jane eğer ki ardında bu buruk aşk hikayesini bırakmasaydı belki de bu kadar güzel yazamayacak ve şimdi olduğu gibi bu kadar ünlü bir yazar olamayacaktı.Böyle kendimce düşündüm düşündüm...

tom lefroy ile ilgili görsel sonucu


Özellikle filmin sonunda yıkıldım!  Jane hayatı boyunca evlenmemiş genç bir kadınken Tom evlenmiş ve ilk kızının adını Jane -tamam, belki Jane'ı unutamadığı için kızına onun ismini vermesi hoş, ama evlenmesi! -   koymuş bile ! Ve beyefendi yıllar sonra Jane Austen'la arasında ne olduğunu soran yeğenine ise ''Sadece çocukça bir aşktı.'' demiş! -bu kısmı filmde geçmiyor , ancak gerçek hayatında öyleymiş-  Tom'un Jane'den sonra evlenebilmesine mi şaşırayım, yoksa ''Sadece çocukça bir aşktı.'' demesine mi bilemedim. En sonunda Tom bile böyle yaptıysa dedim gerçek aşk diye bir şey yoktur arkadaş!

İlgili resim

Tom Lefroy'a karşı ilk başlarda şu gördüğünüz gifteki gibiydim , sonra düşündüm ki belki de sadece yeğeninin bilmesini istemediği için ''çocukça'' sıfatını kullanmış , belki de şartlar öyle gerektirdiği için evlenmek ''zorunda'' bırakılmış diye düşünmek istiyorum.


İlgili resim

Ah Jane , zavallı Jane... Tom Lefroy değmezmiş be...

Filmde özellikle romanlarını yazarken ki sahneler çok hoşuma gitti. Aşk ve gurur'u yazarkenki halleri , Aşk ve Gurur'dan yapılan alıntılar çok hoştu... Bir rivayete göre Jane Austen, Bay Darcy karakterini Tom Lefroy'dan esinlenmiş.Ne güzel yazmış ama Bay Darcy'i , Elizabeth Bennet'i...


becoming jane gif ile ilgili görsel sonucu

Oyuncuların hepsi çok iyi oynamış. Anna Hathaway olsun , James Mcavoy olsun.. Çok hoş bir filmdi kısacası, ben çok sevdim :)

Yavaş yavaş postumun sonuna geleyim efem , zira benim postların sonu gelmiyor , çenem açıldıkça açılıyor :D  Kısacası eğer ki Jane Austen'ın romanlarına benim gibi bayılıyorsanız , bu filmi de çok seveceksiniz :) Bir sonraki postta görüşünceye dek kendinize çok iyi bakın , hoşçakalınn!

Minik bir dipnot 

narnia james mcavoy  gif ile ilgili görsel sonucu

Hatırladınız mı :) Narnıa'dan Mr.Tumnus namı diğer Tom Lefroy :))))





20 Ocak 2017 Cuma

Paris'ten Sevgilerle -Kitap yorumu-



Selam millet !
Bugün sizlere yeni bitirdiğim Alexandra Potter'ın Paris'ten Sevgilerle kitabını yorumlayacağım . Öncelikle kitabı Tüyap'tan almıştım , okumaya ancak şimdi zaman bulabildim . Oldukça uzun bir romandı , yaklaşık 3 - 4 günde bitirdim . Uzun olmasına rağmen bir çırpıda bitiveren , romantik , yeri geldiğinde güldüren güzel bir kitaptı benim için. Sınavlardan sonra böyle bir kitap okuyup dinlenmek iyi geldi açıkçası :)  Kitaptaki Emanuelle & Henry ' nin hikayesi kitabı çok daha güzelleştirmişti . Normalde romantik sıradan bir kitap okuyacağımı düşünürken Emanuelle ve Henry'nin hikayesi , gizemleri , mektupları , aşkları ,  bir kadının hiç oturmadığı halde 70 yıl boyunca bir evin kirasını ödemesi ve aslında evin bomboş olması gibi ilginç, okuyucuyu merakta bırakan olaylar çok hoşuma gitmişti .
Kitabın karakterleri de bana göre güzel işlenmişti . Bütün karakterler romana tam oturmuştu .
Kitabın çevirisi de oldukça iyiydi . Okurken anlayamdığım garip cümleler yoktu. Yayınevi de Arkadya Yayınları bu arada , alacak olursanız söyleyeyim :)
Kısacası canınız sıkılmışsa , kafa dağıtmak ve biraz dinlenmek için güzel bir kitap .
Bu arada kitapta Paris çok güzel anlatılmıştı , Paris'e gidip Eyfel Kulesi'ni görmek istedim okurken :)
Hazır kitap Paris'te geçiyorken  Paris'e çok yakıştığını düşündüğüm bir şarkıyla sizi baş başa bırakıyorum . Başka bir postta görüşmek dileğiyle , kendinize çok iyi bakın , hoşçakalııın ! :)







15 Ocak 2017 Pazar

Aşk ve Gurur - Pride and Prejudice -

aşk ve gurur film ile ilgili görsel sonucu

Bugün izlediğim , ertelediğime pişman olduğum enfes bir yapımı sizlerle paylaşmak istiyorum.Bir çoğunuz izlemiştir diye düşünüyorum.Çünkü romantizm denilince ilk akla gelen klasiklerden..
   En yakın zamanda kitabını da edinip okumaya başlayacağım.İsterseniz hemen konusuna geçelim. Biliyorum bir çoğunuz izledi ancak içinizde hala izlemeyen vardır diye düşünüyorum.
Zaten bu güzel filmi tekrar hatırlamak hangimizin hoşuna gitmez ki

13 Ocak 2017 Cuma

Ben bir kitap olsaydım...

kitap gif tumblr ile ilgili görsel sonucu

Ben kitap okumayı küçüklüğümden beri çok severim.Hatta ve hatta doğum günlerinde en klişe olan kitap hediyesi beni diğerlerinin aksine çok sevindirir.

 İlkokul 1. sınıftayken okula gitmeden babamla kırtasiyeye uğrar ,el yazısıyla yazılmış , değişik değişik bir sürü hikayeler alırdık.Onları bitirdiğimde de kendimle gurur duyar 'Ben çok kitap okuyorum.' havalarına girerdim.Kısacıktılar çünkü,bir yetişkinin okuma hızıyla en fazla 5 dakikanızı alacak mini mini,bol resimli öykülerdi.Ama o zamanlar tabii heceleye heceleye,yavaş yavaş okuduğumdan onları okumak epey bir zaman alırdı :)

Birde ilkokul yıllarının vazgeçilmezi, sınıflarda öğrencilerarası okuma yarışları yapılırdı.Çok iyi hatırlıyorum , bizim sınıfta Mert diye bizden 1 yaş büyük bir çocuk vardı.Zamanında onunla ne not yarışları yapmıştık :)

Bu konu aslında bir mim.Ancak burada amatör bir blogger olarak,hemen ben devreye giriyorum.Nasıl mı, bende kendimi mimliyorum :) Bu küçük hatırlatmayı da yaptıktan sonra hemen konumuza geçelim.

2 Aralık 2016 Cuma

Ay Savaşçısı -Sailor Moon-

sailor moon ile ilgili görsel sonucu

Selam minna! Bugün sizlere çook sevdiğim,ilk animem olan sailor moon namı diğer ay savaşçısını tanıtacağım:D Ah o Mamoru.. Gül atar kurtarırdı ay savaşçısını.Mamoru da ilk aşklarımızdandır bir çoğumuzun eminim ki :D
Bildiğiniz üzere ilk ay savaşçısı 90'lar yapımı bayağı eskiydi.Ancak 2014 yılında sailor moonun 20.yılı şerefine yeni sezonları çekilmeye başlandı.Bu yeni Sailor Moon'a da Sailor Moon Crystal adı kondu.Hatta o bitti, 3. sezonu da çekildi.Hepsini de sevinerek mutlu mutlu izledim efem.

sailor moon gifleri ile ilgili görsel sonucu

Pekii , ben bugün size hangisini anlatacağım?Zaten hepsinin konusu aynı.Sonuçta aynı manga:) Öncelikle biraz 2 serisinin de karşılaştırmasını yapıp,sonra da eski sezon üzerinden konuyu anlatacağım.Neden mi? Çünkü eski sezonun gifleri çok daha komik :D O zaman Are you ready ? Başlıyoruzz.