15 Ocak 2017 Pazar

Aşk ve Gurur - Pride and Prejudice -

aşk ve gurur film ile ilgili görsel sonucu

Bugün izlediğim , ertelediğime pişman olduğum enfes bir yapımı sizlerle paylaşmak istiyorum.Bir çoğunuz izlemiştir diye düşünüyorum.Çünkü romantizm denilince ilk akla gelen klasiklerden..
   En yakın zamanda kitabını da edinip okumaya başlayacağım.İsterseniz hemen konusuna geçelim. Biliyorum bir çoğunuz izledi ancak içinizde hala izlemeyen vardır diye düşünüyorum.
Zaten bu güzel filmi tekrar hatırlamak hangimizin hoşuna gitmez ki


aşk ve gurur darcy ile ilgili görsel sonucu

Filmimizin 2 ana karakteri.. Fitzwilliam Darcy ve Elizabeth Bennet. 
Bay Darcy gururlu bir soylu, Elizabeth ise sözlerini kimseden esirgemeyen , bazen asileşen güzel bir kızımız.
Film, dışardan zıt görünen ancak derinliklerinde birbirlerine ne kadar da çok benzeyen, gururlu Darcy ve önyargılı Elizabeth çerçevesinde ilerliyor.İkisi arasındaki aşk öyle güzel yansıtılmıştı ki..
Özellikle o balo sahnelerine bayıldım! Danslar olsun, müzik seçimi olsun - özellikle o klasik müzikler beni büyüledi - kendimi 18.yüzyılın İngiltere'sinde baloya katılmış , soylulara kendimi beğendirmeye çalışan o genç kızlar arasında hissettim.Öyle büyüleyici bir atmosferi vardı bana göre...

Şimdi biraz filmden kareler :)

aşk ve gurur elizabeth ile ilgili görsel sonucu

Birbirlerini ilk gördükleri an..
 Elizabeth ablası Jane ile birlikte burda Bay Darcy ile -tabii aralarında -nasıl dalga geçiyor , kendince eğleniyordu.. Mr. Bingley , Bay Darcy'e Jane'in ne kadar güzel oduğundan,kız kardeşi Elizabeth'in de çok hoş bir bayan olduğundan bahsederken, Bay Darcy, Elizabeth için  'Sıradan bir kız, ilgimi çekmiyor' tadında şeyler söylemişti. İlerde birbirlerinden ne kadar çok hoşlancaklarını bir bilselerdi..


pride and prejudice jane and bingley ile ilgili görsel sonucu

Jane ve Mr.Bingley ^^ Bunlarda çok tatlılardı. :)


İlgili resim

Bu sahnede çok güzeldi ^^ Mr. Bingley'in Jane ile konuşmak için Darcy'le provaları, Elizabeth'in Jane desteği çok hoş sahnelerdi..

 -kolajlar alıntıdır-

Daha da fazla spoiler verip filmin büyüsünü bozmak istemiyorum.Eğer bu güzel ve romantik maceraya sizde katılmak isterseniz buyrun fragmanını buraya bırakıyorum. Bu arada filmi izlemek isterseniz altyazılı izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.Türkçe dublajlısına bakmadım, fakat bütün oyuncular hakkını vererek oynadıklarından o duyguların kaybolmaması açısından orjinal hali en güzelidir deyip, postumu burada sonlandırıyorum.Bir sonraki postta görüşmek üzere, kendinize çok iyi bakın, hoşçakalın ! :)



4 yorum:

  1. Ay bende bu filmi yeni izledim ya , hem de 6 arkadaşımla beraber :D En çok filmde elbiseleri sevdim keşke benim olsa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok özendim ya :D Ama ben elbiselerden çok Darcy'den istiyorum bir tane :D

      Sil
  2. Jane Austen ne güzel yazmıştır bu kitabı üniversite yıllarımda severek okumuştum filminide izlemek isterim bak geldim bloguna hayırlı olsun:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok mutlu oldum geldiğiniz için :)) Bence filmini de izlemelisiniz. :)

      Sil